ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА БІБЛІОТЕКА ДЛЯ ЮНАЦТВА




                                  

Результати експрес-дослідження

"Чи задоволені Ви якістю обслуговування в бібліотеці?"

За підсумками роботи Харківської обласної бібліотеки для юнацтва за рік було влаштовано експрес-опитування користувачів щодо їх позиції стосовно обслуговування в бібліотеці. Раз вже було анонсовано предмет дослідження, то неважко дійти до висновку, що головною метою, яку ми переслідували, було з'ясувати наскільки послуги, що надає наша бібліотека, її технічне оснащення та професійні якості персоналу, відповідають потребам сучасних користувачів. З кожним роком класичний набір бібліотечних функцій доповнюється усілякими інноваціями, і тому ми маємо "тримати руку на пульсі" читача аби, проаналізувавши його стан, з'ясувати які зміни йому до вподоби, а які ні.

Як ми вже зазначали трохи раніше, наше дослідження ґрунтується на аналізі чотирьох стовпів, на яких базується робота нашої системи, а саме:
- літературний фонд;
- технічне оснащення;
- персонал бібліотеки;
- культурно-дозвіллєва діяльність.

Отже, проаналізувавши анкети наших користувачів, ми прийшли до висновку, що найбільшою принадою бібліотеки 45% респондентів вважають її технічне оснащення, а саме комп'ютерну техніку, планшети, букрідери тощо; і лише 20% - літературний фонд. Почесний приз глядацьких симпатій та 15% голосів відповідно, отримав рівень обслуговування користувачів та особисті якості персоналу бібліотеки.

Слід відмітити дуже цікаву тенденцію - незважаючи на те, що майже половина з опитаних зазначили причиною свого звернення до бібліотеки саме можливість доступу до її технічного оснащення, майже 40% із них висловили незадоволеність якістю і станом техніки.

Своє невдоволення фондом висловили близько 20% респондентів, здебільшого ті, що є користувачами бібліотеки вже не один рік. Такий показник може свідчити, в першу чергу, про уповільнені темпи оновлення фонду, дотримуючись яких література, що представлена в нашій бібліотеці, не відповідає в повній мірі потребам читачів. Ще кілька несхвальних відгуків від користувачів, які часто відвідують бібліотеку, отримали масові заходи та активна дозвіллєва діяльність.

У фінальній частині дослідження респондентам було запропоновано дати оцінку роботі бібліотеки за п'ятибальною шкалою. У результаті загальна робота бібліотеки отримала 4.3 бали, що відповідає відмітці "добре"; а оцінка роботи бібліотечних працівників досягла відмітки аж у 4.7 бали, нагадаю, із п'яти можливих, і гарантує їм беззаперечне "відмінно" за їх старання та професіоналізм.

Отже, виходячи з того, що це дослідження мало виключно розвідувальний характер, ми не можемо дати конкретні рекомендації та внести пропозиції. Ми лише здійснили спробу проаналізувати реакцію користувача на запропонований культурний продукт. Той факт, що більшість респондентів, незалежно від їх віку та терміну використання бібліотечних послуг, дають позитивну оцінку нашій діяльності, свідчить про вірний напрямок нашого розвитку, та про те, що нам ще до снаги задовольнити забаганки навіть найвимогливішого користувача.

Соцопитування
на інші теми: